A. Základy práce s dotačním portálem

1. Registrace do systému

Registrovat se můžete na adrese https://dotace.stepanov.cz/register (nebo použijte modré tlačítko "Registrovat se" v horním menu).

Pro registraci nepotřebujete zadat nic víc než svou e-mailovou adresu a heslo.

Při registraci nevyplňujete informace o Právnické nebo Fyzické osobě žadatele, tyto informace poskytnete až při vyplňování samotné žádosti o dotaci.

2. Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli své heslo, vyplňte svoji e-mailovou adresu na této stránce https://dotace.stepanov.cz/password_recovery, následně vám do e-mailu přijde odkaz, na kterém si můžete nastavit heslo nové.

Pokud vám e-mail nedorazí (vyčkejte alespoň 1 hodinu), kontaktujte prosím IT podporu na e-mailu dsw2@otevrenamesta.cz.

3. Změna hesla

Změnit heslo je možné po přihlášení na adrese https://dotace.stepanov.cz/user/change_password, odkaz je také k nalezení po přihlášení v horní liště po kliknutí na váš e-mail (uživatelské jméno) jako položka "Změnit heslo".

B. Moje identita

1. Změna údajů

Veškeré informace o žadateli lze, po přihlášení, upravit na adrese https://dotace.stepanov.cz/user/update_info.

  1. Vyberete si zda žádáte jako Fyzická nebo Právnická osoba
  2. Pokud máte IČO, můžete své údaje předvyplnit načtením z rejstříku ARES
  3. Vyplňte všechny údaje, které uznáte za vhodné, systém vás upozorní, pokud byste opomněli vyplnit některé požadované pole

Údaje které jsou povinné pro podání žádosti jsou především:

  1. Identifikace Právnické osoby (IČO, název, právní forma a DIČ) nebo Fyzické osoby (Jméno, Příjmení, Datum narození)
  2. Trvalá adresa
  3. Kontaktní údaje pro účely zpracování žádostí (Telefonní číslo, E-mail a ID Datové Schránky žadatele)
  4. Bankovní spojení (číslo účtu a název banky)

Své údaje můžete kdykoli změnit, jakmile ale odešlete žádost o dotaci, údaje v této žádosti již nebude možné změnit.

V jednom uživatelském účtu lze žádat vždy jen za jeden právní subjekt, pokud chcete žádat za více subjektů, musíte si vytvořit více uživatelských účtů, jeden pro každého unikátního žadatele.

2. Identifikace skutečných majitelů

Výpis z evidence skutečných majitelů je vyžadován kvůli naplnění zákonné povinnosti evidence vlastnické struktury a skutečného majitele u příjemců dotací. Tato povinnost je evidována v zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, zák. č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů a zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

Za skutečného majitele je považována fyzická osoba, která má fakticky nebo právně možnost vykonávat přímo nebo nepřímo rozhodující vliv v právnické osobě.


Výpis získáte z informačního systému Evidence skutečných majitelů na https://esm.justice.cz/:


  • ČÁSTEČNÝ VÝPIS

Částečný výpis doloží tyto právnické osoby v právní formě:

  • nadace nebo nadačního fondu,
  • ústavu,
  • obecně prospěšné společnosti,
  • spolku nebo pobočného spolku,
  • zájmového sdružení právnických osob,
  • mezinárodní nevládní organizace, a
  • školské právnické osoby neuvedené v § 7 zákona č. 37/2021 Sb.

Postup:

Po zadání identifikačního čísla v Evidenci skutečných majitelů naleznete daný subjekt, zobrazí se odkaz na Částečný výpis platných údajů, po jeho rozkliknutí si můžete v pravém dolním rohu stáhnout tento výpis ve formátu pdf.


  • ÚPLNÝ VÝPIS - týká se obchodních společností

Postup:

  1. v Evidenci skutečných majitelů v pravém horním rohu kliknete na „Přihlásit“
  2. poté v pravé části zvolíte výběr přihlášení prostřednictvím Datové schránky - kliknutí vás odkáže na přihlášení se do vaší datové schránky
  3. po přihlášení do vyhledávače zadáte IČO organizace a po vyhledání zvolíte možnost Úplný výpis

Grafický postup, jak získat úplný výpis najdete ZDE.


VÝPIS, PROSÍM, NAHRAJTE DO PŘÍLOH V ČÁSTI MOJE IDENTITA.


Více informací:

3. Bankovní spojení

Vyplňte číslo účtu a kód banky, na který chcete, v případě schválení, zaslat dotaci.


POTVRZENÍ O VEDENÍ ÚČTU NE STARŠÍ 3 MĚSÍCE NAHRAJTE, PROSÍM, DO PŘÍLOH V ČÁSTI MOJE IDENTITA.


Potvrzení lze stáhnout v elektronickém bankovnictví.

Nejedná se o smlouvu k účtu, ani o výpis z účtu.

C. Rozpočet projektu

1. Rozpočet projektu

  • celkové částky jsou automaticky počítány z jednotlivých položek rozpočtu
  • doplňte pouze požadovanou výši dotace
D. Základní formulář Dotace 2025

1. Název projektu

  • uveďte jednoznačný název projektu
  • doporučení: jako název projektu nepoužívejte název/jméno žadatele nebo účel

3. Vztah projektu k městu Štěpánov

  • napište motivační informaci, jak udělení požadované podpory bude prospěšné občanům nebo návštěvníkům města Štěpánov

4. Předpokládané zahájení

  • datum zahájení realizace projektu

5. Předpokládané místo realizace

  • uveďte adresu místa realizace projektu (ulice, č.p./č.o., obec, část obce, PSČ)

6. Předpokládané ukončení

  • datum ukončení projektu

7. Dosavadní činnost žadatele

  • textové pole: 65 000 znaků

8. Konkrétní účel použití finančních prostředků v souladu s rozpočtem a zásadami pro příslušný program

Pole slouží jako podklad pro smlouvu o poskytnutí dotace, z tohoto důvodu, prosím:

  • vypište konkrétní položky z rozpočtu projektu, na které chcete dotaci získat, bez větných spojení a číslování

např.: nájem, služby, lektorné, výtvarné potřeby, ...

  • nestačí napsat "viz položkový rozpočet", nebo "podrobný rozpočet v příloze" apod.
  • nepište zde texty, které patří do jiných polí (např. popis projektu, historie a pod.)
D1: Další formuláře

1. Prohlášení žadatele o veřejné podpoře

Pro správné označení výběru formy veřejné podpory použijte jednu z následujících možností:

A. Poskytnutím finančních prostředků z rozpočtu městské části žadateli na požadovaný účel dojde k poskytnutí veřejné podpory ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie.

ANO

2. Žádám o poskytnutí podpory v režimu:

Malého rozsahu (tzv. de minimis) dle Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis.


B. Poskytnutím finančních prostředků z rozpočtu městské části žadateli na požadovaný účel dojde k poskytnutí veřejné podpory ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie.

NE

2. Žádám o poskytnutí podpory v režimu:

Mimo režim veřejné podpory.

2. Prohlášení žadatele o veřejné podpoře pro sociální oblast

Pro správné označení výběru formy veřejné podpory použijte jednu z následujících možností:

A.  1. Poskytnutím finančních prostředků z rozpočtu městské části žadateli na požadovaný účel dojde k poskytnutí veřejné podpory ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie.

ANO

2. Žádám o poskytnutí podpory v režimu:

Malého rozsahu (tzv. de minimis) dle Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis.


B.  1. Poskytnutím finančních prostředků z rozpočtu městské části žadateli na požadovaný účel dojde k poskytnutí veřejné podpory ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie.

NE

2. Žádám o poskytnutí podpory v režimu:

Mimo režim veřejné podpory.


C.  Platí pouze pro registrované sociální služby

1. Poskytnutím finančních prostředků z rozpočtu městské části žadateli na požadovaný účel dojde k poskytnutí veřejné podpory ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie.

ANO

2. Žádám o poskytnutí podpory v režimu:

Ve formě vyrovnávací platby za závazek k výkonu služby obecného hospodářského zájmu, kterou byl žadatel pověřen hl. m. Prahou.

3. Vyrovnávací platba

V případě podpory ve formě vyrovnávací platby poskytne žadatel dále tyto informace (z důvodu informační povinnosti vůči Úřadu

pro ochranu hospodářské soutěže):

  • druh služby

např.: sociální poradenství (základní, odborné), služby sociální péče (osobní asistence, pečovatelská služba, tísňová péče, atd.), služby sociální prevence (raná péče, telefonická krizová pomoc, tlumočnické služby, azylové domy , atd.)

  • velikost příjemce (malý, střední, velký)

Malý podnik – max. 50 zaměstnanců a současně roční obrat nebo bilanční suma roční rozvahy max. 10 mil. EUR.

Střední podnik – max. 250 a současně roční obrat max. 50 mil. EUR nebo bilanční suma roční rozvahy max. 43 mil. EUR.

Velký podnik – podnik, který není malým ani velkým podnikem.

  • forma pověření

Samostatný dokument vydaný poskytovatelem/příslušným orgánem poskytovatele (rozhodnutí, usnesení, atd.)

Smlouva (vč. aktu o připojení/přistoupení k pověření jiného subjektu)

Zřizovací listina

  • doba trvání pověření (v měsících)
  • výhradní nebo zvláštní práva (ANO/NE)
  • používaná metoda/metodika určení nákladů (PN/UN)

Metoda přidělování nákladů (PN) – čisté náklady se určí jako rozdíl mezi náklady a příjmy vymezenými v pověření.

Metodika čistých ušetřených nákladů (UN) – čisté náklady se určí jako rozdíl mezi čistými náklady podniku, který svou činnost provozuje se závazkem veřejné služby, a čistými náklady nebo ziskem téhož podniku, který provozuje svou činnost bez závazku veřejné služby.

E. Vyúčtování dotace

1. Vyúčtování dotace

Závěrečné vyúčtování dotace předkládá příjemce dotace elektronicky prostřednictvím tohoto dotačního portálu na předepsaném formuláři nejpozději do 31. 1. následujícího dotačního období. 

Po úspěšném přihlášení pokračujte v horním menu položkou Moje žádosti, kde se vám zobrazí tabulka jednotlivých žádostí o dotaci. Pokud je pro danou žádost možné provést vyúčtování, zobrazí se vám v tabulce na konci řádku dané žádosti zelený odkaz Vytvořit vyúčtování.

2. Formulář vyúčtování dotace

Číslo veřejnoprávní smlouvy

Uveďte číslo veřejnoprávní smlouvy, prostřednictvím které byla poskytnuta dotace.


Položky vyúčtování

Vyúčtování dotace se skládá z nákladových položek. V rámci každé nákladové položky je potřeba:

  • vyplnit popis položky, částka dle doklad (Kč), z toho čerpáno z dotace (Kč), datum uhrazení
  • přiložit účetní nebo daňový doklad, fakturu, účtenku, paragon, mzdový doklad nebo smlouvu. Účetní nebo daňový doklad lze nahrát, případně po zaškrtnutí možnosti Vybrat z již nahraných příloh lze vybrat z příloh, které jsou již ve vyúčtování nahrány
  • přiložit doklad o uhrazení (výpis z bankovního účtu, potvrzení o provedení platby, nebo výdajový pokladní doklad). Doklad o uhrazení lze nahrát, případně po zaškrtnutí možnosti Vybrat z již nahraných příloh lze vybrat z příloh, které jsou již ve vyúčtování nahrány


První možností vložení nové položky vyúčtování dotace je přes kliknutí na tlačítko Vytvořit novou položku nad tabulkou položek vyúčtování, prostřednictvím které se přesunete do detailu položky vyúčtování (viz Detail položky vyúčtování).

Druhou možností vložení nové položky vyúčtování dotace je přes vyplnění části Přidat novou položku vyúčtování pod tabulkou položek vyúčtování.


Přílohy vyúčtování

  • V části Přílohy vyúčtování lze nahrát přílohu vyúčtování, která bude následně použita v rámci jedné, nebo více položek vyúčtování.
  • Zároveň lze v této části nahrát závěrečnou zprávu a doklad o publicitě projektu.
  • Každou nahranou přílohu vyúčtování (kromě závěrečné zprávy a dokladu o publicitě) je potřeba použít alespoň v rámci jedné položky vyúčtování.


Detail položky vyúčtování

Do detailu položky vyúčtování se lze dostat:

  • buď stisknutím tlačítka Vytvořit novou položku nad tabulkou položek vyúčtování, čímž se přesunete do detailu nové položky vyúčtování,
  • nebo stisknutím odkazu Upravit v tabulce položek vyúčtování v rámci již vložené položky vyúčtování, čímž se přesunete do detaily již vložené položky vyúčtování


V detailu položky lze:

  • vyplnit (přepsat) popis položky, částka dle doklad (Kč), z toho čerpáno z dotace (Kč), datum uhrazení
  • přiložit (změnit) účetní nebo daňový doklad, fakturu, účtenku, paragon, mzdový doklad nebo smlouvu
  • přiložit (změnit) doklad o uhrazení (výpis z bankovního účtu, potvrzení o provedení platby, nebo výdajový pokladní doklad)
  • přiložit (změnit) ostatní přílohy v rámci položky vyúčtování. Maximálně je možné vložit vedle 2 povinných příloh položky vyúčtování (účetní nebo daňový doklad a doklad o uhrazení) dalších 5 příloh, u kterých je nezbytné vždy zvolit typ nahrávaného souboru

3. Časté dotazy a odpovědi k vyúčtování dotace

Vyúčtování osobních nákladů

V případě vyúčtování osobních nákladů je nezbytné, aby byly k vyúčtování předloženy tyto doklady:

  • pracovní smlouva (nebo dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti) a případná příloha, ve které je stanoven způsob úhrady mzdy
  • přehled mezd, mzdový list, nebo výplatní páska (pro následné srovnání s doklady o uhrazení čisté mzdy a povinných odvodů)
  • doklad o uhrazení čisté mzdy a povinných odvodů

V případě mzdových nákladů na zaměstnance v pracovním poměru musí být doloženo, že za daný měsíc bylo uhrazeno sociální a zdravotní pojištění a záloha na daň ze závislé činnosti, v případě nákladů na DPP je třeba doložit odvod srážkové daně.


Vyúčtování nájemného

V případě vyúčtování nájemného je nezbytné, aby byly k vyúčtování předloženy tyto doklady:

  • nájemní smlouva s případnými dodatky (obvykle postačí aktuální dodatek smlouvy)
  • výpočtový list
  • doklad o uhrazení nájemného


Způsob nahrazení použité přílohy ve vyúčtování 

Použitou přílohu ve vyúčtování je možné nahradit následujícími způsoby: 

Nahrazení použité přílohy za novou pro všechny položky vyúčtování, kde je použita 

  • Ve spodní části „Přílohy vyúčtování“ najdete danou přílohu a následně u této přílohy kliknete vpravo na možnost „Upravit“, čímž se dostanete do detailu přílohy. Poté kliknete na název souboru (přílohy) a vyberete nový soubor (přílohu). Následně kliknutím na tlačítko „Uložit“ nová příloha přepíše původní napříč všemi položkami, kde byla původní příloha použita. 

Nahrazení použité přílohy za novou pouze v rámci jedné položky 

  • V části „Položky vyúčtování“ najdete položku vyúčtování, u které chcete nahradit použitou přílohu a vpravo kliknete na možnost „Upravit“, čímž se dostanete do detailu položky. Následně je možné vybranou přílohu nahradit některou z již nahraných příloh ve vyúčtování způsobem, že kliknete na název vybrané přílohy a z nabídky vyberete požadovanou již nahranou přílohu, která má původní přílohu nahradit. Pokud chcete vybranou přílohu nahradit některou z ještě nenahraných příloh ve vyúčtování, tak je potřeba u vybrané přílohy odškrtnout možnost „Vybrat z již nahraných příloh“ a následně je možné nahrát novou přílohu. Uvedené změny v detailu položky vyúčtování je potřeba vždy potvrdit tlačítkem „Uložit“ v dolní části detailu položky.

4. Závěrečná zpráva o realizaci projektu

K doporučeným náležitostem závěrečné zprávy patří zejména: název projektu, údaje o příjemci, účel použití dotace, místo a termín realizace, počet účastníků, stručný popis realizace, naplnění cíle záměru, zhodnocení využití dotace, doklady o publicitě projektu s případnou fotodokumentací a další (reference od účastníků, publicita v médiích a na sociálních sítích apod.), pokud to charakter projektu umožňuje.

5. Další informace k vyúčtování

Další informace a pomoc s vyúčtováním vám poskytne Ing. Ivana Válková, vedoucí ekonomického oddělení

F. Ohlášení realizace projektu
G. Kontakty

Kontaktní údaje

Informace k dotacím podává město Štěpánov, tajemník a asistent starosty, ve věcech vyučtování ekonomické oddělení

  • Mgr. Vojtěch Kohoutek, tajemník Městského úřadu Štěpánov, e-mail: tajemnik@stepanov.cz, tel. č. 725 132 727 — metodická, technická podpora žadatelům
  • Tomáš Musil, asistent starosty, e-mail: asistent@stepanov.cz, tel. č.: — administrativní podpora žadatelům
  • Ing. Ivana Válková, vedoucí ekonomického oddělení — finanční stránka dotací (zejména vyúčtování dotací)


IT podpora: dsw2@otevrenamesta.cz

H. Informace o zpracování osobních údajů

Informace o zpracování osobních údajů (GDPR)

Městský úřad Štěpánov (dále jen „MěÚ“) zpracovává osobní údaje v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů; GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

MěÚ je správcem, v některých případech pouze zpracovatelem osobních údajů.

Kontaktní adresa správce:

Město Štěpánov, Horní 444/7, 783 13 Štěpánov

Telefon ústředna: 585 386 482

E-mail: podatelna@stepanov.cz

Web: www.stepanov.cz

Datová schránka: 8xab2jm

Souhlas se zpracováním osobních údajů vyplývá z Právního rámce poskytování dotací (Zásady poskytování dotací z Dotačního fondu města Štěpánov, bod b) čl. III.), a to, že Dotační fond je zřízen v souladu s uvedenými právními normami, mj. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „Nařízení“).

Zpracovatel údajů: Otevřená města, z. s., Malinovského náměstí 624/3, 602 00 Brno, IČO: 05129061

Procesy zpracování osobních údajů

ZÁZNAM O ČINNOSTECH

Hospodářsko-správní odbor, ekonomické oddělení

Účel zpracování

agenda poskytování dotací z rozpočtu města Štěpánov

Garant účelu                                      

tajemník, vedoucí oddělení

Proces zpracování                              

Agenda poskytování dotací: přijímání žádostí o poskytnutí dotací, uzavírání veřejnoprávních smluv, vyúčtování dotací - v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

Identifikace správce                            

Město Štěpánov, Horní 444/7, 783 13 Štěpánov, IČ 00299511

Identifikace zpracovatele                     

Otevřená města, z. s., Malinovského náměstí 624/3, 602 00 Brno, IČO: 05129061

Kategorie osobních údajů                   

jméno, příjmení, titul, datum narození, trvalé bydliště, e-mail, telefon, číslo účtu

Zpracování citlivých údajů       

ne

Titul zpracování OÚ                            

§ 10a, zákona č. 250/2000 Sb., zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů

Souhlas subjektu údajů          

ano

Kategorie subjektu údajů                     

žadatelé o dotaci z rozpočtu města Štěpánov

Zdroje osobních údajů                        

samotné subjekty údajů

Kategorie příjemců OÚ                       

subjekty údajů a účastníci řízení (pracovníci zodpovědní za zpracování žádostí o dotace, přípravu veřejnoprávních smluv, kontrolu vyúčtování dotací, hodnotitelé)

Doba uchování                                   

podle kategorie úkonu, nejdéle 10 let

Druh zpracování                                 

shromažďování, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení, pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, archivace, skartace

Forma vedení dokumentace s OÚ       

v listinné podobě (spisy), v elektronické podobě 

Lokalizace zpracovávaných OÚ v analogové podobě                       

oddělení dotací - skříně v kancelářích zamykatelné

Lokalizace zpracovávaných OÚ v elektronické podobě      

dotační portál města Štěpánov

IT nástroj pro elektronické zpracování

Word, Excel, DSW2 (Dotační software)

Přístupová oprávnění k programu/aplikaci/software

pracovníci města Štěpánov

Provozovatel/Správce aplikace           

Otevřená města, z. s., Malinovského náměstí 624/3, 602 00 Brno, IČO: 05129061

Rámcové objemy zpracovávaných OÚ 

řádově stovky

Zpřístupňování nebo zveřejňování OÚ 

Ano, vyúčtování dotací jsou v anonymizované podobě veřejně přístupná v Dotačním portálu města Štěpánov (zveřejnění vychází z podmínky stanovené v Zásadách poskytování dotací, které jsou schvalovány Radou města Štěpánov). Konkrétně je zveřejněn seznam nákladových položek hrazených z dotace,

závěrečná zpráva a doklad o publicitě.

Předávání OÚ do jiných států              

ne

Popis technických a organizačních bezpečnostních opatření 

K osobním údajům mají přístup pouze osoby, které je potřebují využívat při plnění povinností příslušné agendy, nebo jimž jsou zpřístupněny v souladu s právním důvodem zpracování OÚ, a to v nezbytném rozsahu.

Je dodržována směrnice pro ochranu osobních údajů.

Přístup k databázím s osobními údaji je zabezpečen hesly v souladu s nastavením přístupových práv, listinná dokumentace je uzamykána.